Optimally arranged blocks with transverse incisions in the centre ribs and shoulders considerably improve grip on snow. The special arrangement of multifunctional sipes ensures a better grip in all directions when in contact with the road surface. The special profile design in the middle improves the lateral grip on snow. This results in exceptionally good traction, short braking distances and safe driving on snowy roads.
Optimized positioning of the longitudinal grooves and lateral grooves improves water displacement from the tread on wet roads. Additional carvings in the shoulder area ensure optimum contact with the ground, which improves contact on wet roads. This arrangement of lateral and circumferential grooves ensures balanced, safe performance on wet roads.
An improved tread structure with differently graded blocks whose length varies on both sides of the tread minimizes rolling noise. The resulting low noise level leads to a relaxing ride and less stress for the driver and other passengers.
Banden met goed grip op nat (A of B score) hebben een kortere remafstand op natte wegen, en zijn daarvoor veiliger in de regen. Voor brandstofefficiëntie wordt de D-score niet gebruikt en zijn er geen plannen om de G-score te gebruiken.
Banden tellen voor tot 20% van uw brandstofverbruik, dus als je meer kilometers wil rijden per tank, moet je banden kiezen die een hogere brandstofefficiëntiescore halen. Dit zal ook uw CO2-uitstoot verminderen. Het gaat over rolweerstand, bijv. de energie die verloren is als een band beweegt. Hoe lager de rolweerstand, hoe minder energie verloren gaat en hoe minder brandstof u zal verbruiken en CO2 zal uitstoten. Het verschil tussen een band met A-score en G-Score kan 6 liter bedragen per 625 mijl.
Dit is het externe geluid dat gemaakt wordt door de band in gemeten worden in decibels. . Hoe meer golven gevuld zijn op het label, hoe luider de banden zijn.